Pomysły Zastępy Szefowie Zaloguj

Przeprowadź Wielką Grę.

Autor pomysłu
Bocian (1 Nowosądecka)

Technika
Inne

Dodano
28 października 2014

Oglądano
1703×

Średnia ocena

Nasz zastęp postanowił zdobyć odznakę Husarii. Jedną z misji jaką musieliśmy wykonać, było przeprowadzenie WIelkiej Gry dla drużyny. Zadanie było o tyle trudne, że w naszej drużynie (Puszcza Małopolska) jest 8 zastępów.
Ze względu na Eurojam, Wielką Grę zrealizowaliśmy na biwaku majowym. Drużynowego dał nam wolną rękę. Nasza Gra miała trwać 24h. Zaczęliśmy od zaplanowania ogólnego planu dnia.

7:00- pobudka, Zastępy dostają listy z inf. o pierwszych zadaniach.

7:30- śniadanie

8:00- WG cz.1

12:00- Powrót do obozowisk na obiad

14:00- WG cz 2

18:00- kolacja

19:00- turniej strzelania z łuku (przy oświetleniu pochodni, wykonanych wcześniej jako zadanie przez zastępy)

20:30- czas na przygotowania do ogniska

20:30- ognisko fabularne

22:00 -spanie


Fabułą naszej WG był Robin Hood. Zastępy ubiegały się o przyjęcie do drużyny Robina. Jednak, aby to się mogło spełnić musieli sprostać pewnym zadaniom.


Oto zadania jakie otrzymały zastępy:
- Misja u Willa Szkarłatnego polegała na odgadnięciu łamigłówki i wymyśleniu scenki na wieczorne ognisko.
- Żeby pomyślnie ukończyć próbę u Małego Johna, trzeba było wykazać się męstwem i odwagą walcząc z innymi zastępami w różne gry fizyczne. Następnie trzeba było wykonać pochodnie.
- Zadaniem u braciszka Tuck'a było właściwie udzielenie pierwszej pomocy.
- Misją u Robin Hooda było wykonanie odlewu tropu zwierzęcia i zrobienie łuku i strzał na wieczorny turniej strzelecki.


Oto lista rzeczy, które jako prowadzący musisz przygotować: (nasz przykład)
- Zaszyfrowany list od Robina wyjaśniający zasady Wielkiej Gry. Zastęp dostał wskazówkę że ma udać się do zadania zaznaczonego na mapie "A". Po zrealizowaniu prowadzący wskazywał mu, że mają iść do punktu "C". Specjalnie Zastępy dostawały punkty w innej kolejności, żeby nie szukali zadań razem.

- Mapa z zaznaczonymi punktami z zadaniami. Misja u Willa Szkarłatnego była zaznaczona na mapie literą "A" Braciszek Tuck- "B" Robin Hood- "C" Mały John "D"

- Rzeczy, które są potrzebne do wykonania zadań. np. do odlewu tropów potrzebne są: gips, woda, trochę oleju itp.

- System oceniania. Za każde zadanie zastępy były oceniane w skali od 1-4. Prowadzący daną grę rozdawał odpowiednią ilość denarów. (zwykłe metalowe podkładki)




Adres strony z której wydrukowaliśmy mapki: http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/

Nie zapomnijcie o strojach fabularnych! My na przygotowanie strojów poświęciliśmy kilka sobotnich zbiórek. W galerii zdjęć jest wskazówka jak wykonać tunikę Robin Hooda.

Zdjęcia

Komentarze

Aby dodać komentarz, musisz się zalogować...

Ładowanie komentarzy...

Bezpieczeństwo

1.Miej kontakt telefoniczny z zastępowym z każdego zastępu.
2.Dowiedzcie się, czy na terenie Wielkiej Gry występuje zagrożenie w postaci dzikich zwierząt.
3.Wcześniej zaplanuj miejsce, do przygotowania obiadu na ogniu.
4.Zachowaj dużą ostrożność przy odpalaniu pochodni własnej produkcji.
5.Ostrożnie obchodź się z łukiem i strzałami.

Udostępnianie

Login:

Hasło:

Zarejestruj zastęp

Tolltip