Pomysły Zastępy Szefowie Zaloguj

Zbiórka jak z II Wojny Światowej!

Autor pomysłu
Kruk (11 Warszawska)

Technika
Inne

Dodano
3 lutego 2013

Oglądano
3416×

Średnia ocena

Każdy z nas przeżył na pewno wiele ciekawych zbiórek. Być może budowaliście stół, albo uczyliście się nowych węzłów. Jednak z czasem zauważamy że nasze zbiórki robią się bardzo schematyczne. Razem z moim czołowym postanowiliśmy to zmienić!

Wpadliśmy na pomysł żeby połączyć części zbiórki w jedną wielką grę. Tematem roku naszej drużyny jest "Polska w XX wieku". Stwierdziliśmy, że najlepszą fabułą będzie II Wojna Światowa. Zaczęliśmy więc główkować nad zadaniami, jakie damy chłopakom. Wydawało się to dość trudne, ale już po chwili napłynęło nam mnóstwo pomysłów do głowy. Tak można postąpić z każdym tematem roku. Jest to świetna alternatywa dla normalnej zbiórki.

Nadszedł dzień zbiórki. Gdy doszliśmy na nasze stałe miejsce, poprosiłem chłopaków, żeby poszli do sklepu kupić produkty na obiad. Tłumaczyłem im, że mam dla nich warsztaty z konserwacji narzędzi i że w tym czasie będę sobie powtarzał informacje. Gdy chłopaki zniknęli z pola widzenia, zostawiłem na miejscu zbiórki pudełeczko z listem, zapałkami oraz bandażem, a sam przebrałem się za żołnierza i pobiegłem do kolejnego punktu gry. List miał wprowadzić chłopaków w fabułę gry i przekazać, gdzie mają iść. Wcześniej prosiłem ich, by wzięli przebrania żołnierzy i jakieś plastikowe pistolety. Kiedy chłopaki otworzyli list od razu wczuli się w fabułę i zaczęli mnie szukać.

Oto kolejne zadania jakie otrzymali:

unieruchomienie złamanej rękiwyznaczenie azymutu w celu znalezienia listu z dalszymi wskazówkami (list był napisany po niemiecku)odbicie bunkra (w okolicy mieliśmy ruiny bunkra) poprzez wrzucenie "grantu"przeszukiwanie bunkra (w masce przeciwgazowej)nadanie dźwiękowe Morsem prośby o wsparcieobrona pola (strzelanie z wiatrówki do celu)przygotowanie obiadu
W takiej grze można zmieścić jeszcze dużo zadań, ale jak na pierwszy raz wyszło super. Ważne żeby jak najbardziej wczuć się w akcję.

Wskazówki:

przed przygotowaniem gry obejdź teren, w którym będzie ona się odbywała, chyba nie chcesz się gdzieś zgubićwyznacz 1-2 osoby prowadzące gręmożecie również poprosić inny zastęp o pomoc i stworzyć dwie drużyny, a na końcu zorganizować wielką bitwę na chustywykorzystaj do gry ciekawe miejsca (np. jakieś wielkie drzewo, bunkier, wieżę, górę itp.)postaraj się o stroje i akcesoria, które odzwierciedlałyby daną fabułęzwróć uwagę na ukształtowanie terenukorzystaj z mapy (zawsze się przydaje)robiąc wprowadzenie do gry poprzez list zadbaj, aby list był w charakterze danej fabuły (np. "piraci" - list w butelce, pisany ręcznie piórem)wykorzystuj jak najwięcej technik harcerskich

Zdjęcia

Komentarze

Aby dodać komentarz, musisz się zalogować...

Ładowanie komentarzy...

Bezpieczeństwo

Musisz pamiętać o kilku bardzo ważnych sprawach:

unikaj terenów prywatnych i rezerwatów zamkniętychsprawdź, czy w okolicy nie ma niebezpiecznych miejsc, jak bagna, wysokie skały itp.zaopatrz się w jak najbardziej aktualną mapę okolicy (często szybko się coś zmienia)uważaj na dzikie zwierzęta, podpytaj ludzi, czy jakieś występują w okolicy (to nie jest zabawne, raz wracając z plaży na większej ścieżce spotkałem dwa dziki)zwróć uwagę na pogodę oraz warunki atmosferyczne (lepiej przeprowadzić grę w ciepły i słoneczny dzień, niż w chłodny i deszczowy)zanim zdecydujesz się wejść do jakiegoś bunkra czy ruin upewnij się że są one bezpieczne i nie grożą zawaleniemkorzystając z wiatrówki zadbaj o bezpieczeństwonigdy nie celuj z wiatrówki w ludzi ani w zwierzęta (nawet jeśli nie jest nabita)gdy ktoś strzela, wszyscy ustawiają się za nimbroń ładuj z lufą skierowaną ku ziemiskontroluj dokładnie teren i sprawdź czy nic/nikt nie wybiegnie Ci na linię strzału

Udostępnianie

Login:

Hasło:

Zarejestruj zastęp

Tolltip